Leen…
Mischien al te veel van die pints gehad voordat je een bericht ging plaatsen???
Voor de rest een prettige vakantie!
Voor alle duidelijkheid nogmaals mijn eerste berichtje.
1. Ik verwonder mij dat NlL brandweerlui meer over geld dan over hun werk opwinden
2 Ik heb bewondering voor de vrijwillige en beroepsbrandweer in CZ
3 In CZ werken veelal met oude auto's die in NL allang zijn afgekeurd
4 Men oefend op zaterdag en krijgen daar niets voor.
Niets meer en niets minder. Welke reacties ik graag had gezien zijn:
1 Ben je allang weg uit Holland. Denk je dat wij hier niets doen dan?
A Nee pas 3 jaar werk en woon ik in CZ en heb beroepsmatig dagelijks met brandweerlui hier te maken. Ik ben niet wereldvreemd
2 Heb je voor ons dan geen bewondering?
A Ja natuurlijk. Kijk alleen maar eens naar de manier hoe in NL wordt omgegaan met verkeersslachtoffers. Hebben ze hier geen syr van gegeten. Petje af voor jullie.
3 Heb je daar voorbeelden van Mogelijk foto's oid.
A Start eens een CZ zoekmachine op bv google.cz voor het woord *hasiči* in klik op -hledat obrazky-. Zoveel als Google plaatjes
4 Waarom komen die mannen dan zonder dat ze er beter van worden. Men krijgt immers niets betaald.
A Je moet eens zo'n hasici sport dag meemaken. Dit is de hele dag een feest waar men met een voldaan trots gevoel vandaan komt. Dit heet in NL ontspanning waar veel voor betaald wordt.
Als je wilt wil ik nog wel een overzicht maken van jullie vragen en opmerkingen als dit beter werkt.
Leen
In feite hoef ik niet zo te reageren zoals jij dat graag gewild had, je bent 3 jaar weg uit nederland en al langer zijn ze onze arbeidsvoorwaarden aan het afbreken.
Alsof wij zin hebben om steeds te strijden, niet voor beter maar voor behoud van……..
Je beweert dus dat wij betaald worden voor ontspanning. Laat me niet lachen man.
Voor de goede orden een brandweerman die met FLO gaat heeft gemiddeld 30 jaar gewerkt, aan uren is dat 40 jaar waarvan 10 jaar aan uren niet betaald. In zijn heeft die brandweerman meer narigheid gezien dan een normale burger in 200 jaar zou zien, ook is hij waarschijnlijk 1 of meerder keren door het oog van de naald gekropen. Als hij dan met FLO gaat krijgt hij een uitkering niet veel hoger dan en sociale uitkering, brandweerman bedankt voor gedane dienst en nu kan je verrotten.
De FLO ging eraf want de economie ging slecht en iedereen moest langer doorwerken, we hebben zelfs de 48 uurs problematiek willen oplossen door het behouden van FLO maar de werkgever wilde dit niet omdat die 48 uur niet voor ons zou gelden, nu dus wel. Nu moeten we 48 uur draaien per week maar moet de werkgever gekke sprongen maken om daar aan te voldoen terwijl de werkgever dit al vele jaren geleden wist maar voor zich uit schoof, nu krjigen we nieuwe roosters waarin het heel moeiljik wordt om bijvoorbeeld diensten te ruilen, diensten ruilen is wel zo makkelijk als je voorgeschreven vakanties krijgt waarin geen rekening wordt gehouden met vrouw en kinderen.
Kortom er worden steeds meer voordeeltjes weg gehaald, daartegen oevr moeten we steeds meer doen en worden er steeds meer veranderingen in het nadeel van het uitrukkend personeel doorgevoerd, en daar mogen we niet boos over zijn ???
Hoe het in CZ gaat vind ik eerlijk gezegd ook niet zo intresant, de brandweer is mijn werk, ik vind het een hele leuke baan en heel leuk werk alleen hoe de werkgever met ons omgaat vind ik echt niet door de beugel kunnen de laatste jaren. Je kan dan 2 dingen doen, als een geslagen hond met de staart tussen de benen iets anders doen, of kijken of je iets kan doen aan het feit dat het leuke werk berwust minder leuk gemaakt wordt door mensen die nog geen brandende krant hebben uitgetrapt.
colega's laten we maar niet meer reageren leen leeft in een andere wereld en als die het beter heeft en denkt het beter te weten ,dan is dat goed.
we moeten toch met andere zaken doen,we kunnen leen alleen maar nodig hebben als we straks er uit zijn met die paar centen om in zijn tweede land te gaan wonen is alles lekker goedkoop kunnen we daar te minste rondkomen,en doen we het brandweer er naast voor hun, voor niks om trots te worden lijkt me wel wat.
Ik wil je natuurlijk niet dwingen om op mijn manier te reageren. Echter.. als je op mij reageer doe het dan wel op een correcte manier.
Ik beweer nl. niet dat jullie betaalt worden om je te ontspannen. Nee, ik zei, wel niet met dezelfde woorden, dat een dag meemaken in CZ waarbij deze brandweerlui hun liefhebberij bedrijven voor de volle 100% voor hun ontspanning is.
Je vind dat een brandweerman die 30 jaar heeft gewerkt recht heeft op FLO. Best ik gun ze het van harte. Dik verdient voor sommigen.
Ik kan nog meer mensen opnoemen die vlgs. mij verdienen dat ze vroegtijdig van hun vrije tijd kunnen genieten.
Wat te denken van treinmachinisten, ambulanciers, politie, doktoren verpleegsters etc, etc.Waar leg jij of ik de grens.
Gevaar? Daar kies je voor. Ook voor agent of machinist.
Wel FLO we juichen… of niet want het is minimaal.
Geen FLO omdat we allemaal terug moeten, huilen we…… Nee want we willen toch door?
Maar dit alles schreef ik niet. Ik nam mijn petje af voor de brandweer in CZ.
Toch…. Ook heb ik grote bewondering voor de mannen in NL
En de beloning? Heb ook ik geen pasklare oplossing voor.
Maar is er wel een verschil tussen een brandweerman die beroepsmatig wat meemaakt of een vrijwilliger. Of die in Europa of zelfs die kneuzen in CZ
Leen
Buiten mijn werk als brandweerman waar in mijn salaris zou moeten krijgen om een gezin te kunnen onderhouden, ben ik ook nog een 20 tot 24 uur per week met vrijwilligers werk bezig. Al die vrijwilligers uren draai ik met plezier en daar hoef ik geen cent voor te beuren ! Dat is mijn stukje voor de samenleving. En dan vind jij het gek dat ik kwaad wordt als ze mij een deel van mijn salaris willen afnemen? als ze mij mijn verlof niet meer gunnen? als ze mij steeds meer verantwoording in mijn schoenen schuiven zonder het te waarderen? Mijn pensioen van me afnemen? Dat de werkgever de uitspraken van de rechter probeert te verdraaien? en zo nog veel meer !! Het is al eerder omschreven, jij moet je eerst maar eens verdiepen in het feit waarom ! ze moeten eens ophouden met ons uit te melken, zodat we ons ook weer eens voor 100% met ons vak kunnen bezig houden, want daar ligt uiteindelijk ook ons hart !
de helft van dit alles ligt al aan het feit dat je niet meer gewaardeerd wordt door de leiding, dat ze niet meer achter je staan.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?