Brandweerman of Chef Kok.

• Jan Dofferhof

Vrijwilligers krijgen veel meer betaald dan Beroepsmensen.

's Nachts bijvoorbeeld krijgt een Vrijwilliger € 12,- Netto per uur en een Beroeps € 4,15 per uur terwijl ze de vrijwilliger moeten ondersteunen als het niet meer weten wat & hoe………….incl extra materieel wat ze moeten aanleveren.

Eigenlijk raar dat de leraar 3x minder verdiend dan de leerling ('s Nachts).

En jij zegt dat er geen vrijwilligers meer bestaan, hoe heten dan die andere mensen in brandweerpakken die geen Beroeps zijn ?

• Jan Dofferhof

Wat zeg jij nu over die chassis, niet standaard ?

Het zijn gewoon 6x4 , 6x2, met gestuurde naloopas met vol automaat.

Kan DAF toch ook (standaard) leveren, of zit ik er langs ( gebeurt wel ooit hoor)

Maar Daf hed geen zin om op deze order in te gaan 1,5 jaar geleden. Omdat ze zo al niet konden voldoen aan de vraag van Trucks.

En ook nog voor zo'n kleine winstmarge.

Om die redenen is Scania ook in beeld gekomen bij de landmacht, maar achteraf heeft dit Scania ook bakken met geld gekost.

Ik ben het natuurlijk wel eens met jou, dat de goedkoopste mag leveren maar vandaag de dag is er gewoon veel minder vraag naar trucks en had het bij DAF beter uitgekomen als die offerte er NU had kunnen komen.

Dan hadden ze waaschijnlijk wel ingespeeld op deze order……….

Groeten Jan.

• fire

PARTIME BRANDWEERMENSEN.

Iemand die wat vrijwillegers werk doet wordt er niet voor betaalt !!!!!!!!!!!

• vuurvreetster

Jan, die geweldige beroepsneef van jou is dus het prototype dat het imago van een beroepsbrandweerman totaal verknalt. Normale beroepsmensen hebben respect voor elke collega, vrijwillig of beroeps. En die neef van jou kan nog heel wat ervaring op doen van een vrijwilliger. Die hebt meestal meer ervaring dan een beroeps die enkel voor automaten, containerbrandjes of liftopsluitingen uit hun hok komen. Jammer voor de echte beroepsmensen dat er zulke stokers rondlopen.

• fire

Meisje denk je nu echt dat een beroeps van jou wat kan leren .

En dan blijkt ook nog dat je een vrouw bent ,hou mijn hart vast.

Ben nog steeds van menig dat het een mannejob is ,ondanks dat ik respect heb voor het vrouwelijke geslacht.

• hbt zonder vooruitzichten

daar sla je nou de spijker op de kop. het is al lang niet meer belangeloos. de gemiddelde vrijwilliger/parttimer of deeltijder komt met meer salaris naar huis als de beroepsmensen. niks ten nadele over deze groep hoor.

• Jan Dofferhof

HBD , tzal wel een afkorting zijn denk ik maar ik heb 4 regels boven jou net aangegeven dat een vrijwilliger 's Nachts bijvoorbeeld 3x het salaris heeft van een Beroeps……………………hoe kan dat.

En dan klopt jou verhaal, bedankt.

• fire

Jan Dofferhof schreef:

>

> HBD , tzal wel een afkorting zijn denk ik maar ik heb 4

> regels boven jou net aangegeven dat een vrijwilliger 's

> Nachts bijvoorbeeld 3x het salaris heeft van een

> Beroeps……………………hoe kan dat.

> En dan klopt jou verhaal, bedankt.

Dat kan omdat ze anders geen hond kunnen krijgen .

• Jetto

Tja, wat kan je hier nu van zeggen, vuurvreetster hier ben je het prototype vrijwilliger die zichzelf een verschrikkelijk goed “brandweermens” voelt en het imago van een vrijwillig “brandweermens” totaal verknalt (helaas zijn er hier veel te veel van).

Want NORMALE vrijwillige “brandweermensen” hebben ook respect voor hun collega's.

Als instructeur bij de brandweer in de erg drukke wereldstad zuidwolde, waar je natuurlijk “alle dagelijkse inzetten meemaakt” kan jij je natuurlijk echt meten met de beroeps in de echte steden.

Dan heb jij de module sociale vaardigheden natuurlijk ook gehad maar dan kan je beter op herhaling, want dan weet je dat er geen domme en idiote vragen zijn maar alleen domme en idiote antwoorden.

Hoe kan je zo je oordeel verkondigen zonder die mensen te kennen, en te weten wat ze allemaal werkelijk doen en meemaken of heb je wel eens een paar maanden meegedraait als beroeps.

Oh nee, want dan wist je wel dat er niet alleen maar automaten, containerbrandjes of liftopsluitingen zijn in die steden.

Waarschijnlijk de zelfde dingen als in jouw gemeente alleen wat vaker hé.

• Geert Klinknagel

Geachte,

Met veel teleurstelling hebben wij deze avond dit “lijntje” wat dankzij meneer Dofferhof is opgestart, gelezen.

Wij, van de Vakvereniging Brandweer Vrijwilligers, stellen alles in het werk om het imago van de vrijwilliger op te krikken. Dit soort acties leiden tot onnodige stemmingmakerij richting het vrijwillig gedeelte van onze brandweer.

Wij kunnen niet langer tolereren dat dit soort acties via forums etcetera plaats vinden.

Bij deze verzoeken wij de heer Dofferhof en volgelingen DRINGEND om deze acties onmiddelijk te stoppen.

Anders zullen we tot sancties over moeten gaan en de daartoe bevoegde instanties te hulp roepen.

G. Klinknagel

VBV