Brandweerman of Chef Kok.

• Delahitie

Goedenavond Dhr J.Dofferhof

Normaliter reageer ik niet op dingen die mij niet aan gaan alleen gisteren avond toen ik bij toeval u verhaal had gelezen greep dat mij behoorlijk aan.( omdat ik een zeer goede ervaring heb gehad met vrijwilligers zoals ik al heb geschreven)

Alleen ik vindt het nogal een uitspraak die u naar mij richt en die doet pijn.

Wie denk u wel dat u bent om dat zo te verwoorden.

De bevindingen die ik gisteren avond heb geuit zijn reëel en recht uit mijn hart.

Ik vindt het zeer vreemd dat u een verschil maakt tussen de vrijwillige - en de beroepsbrandweerman/vrouw.

Het zijn alle hulpverleners en zij doen het niet voor eigen belang maar voor de burger en de maatschappij.

Als ik uw tegenbericht zo lees is de enigste conclusie die ik daaruit op kan maken, dat u praat als een kip zonder kop en u weet totaal niet wat het in houdt als je in nood zit en dan geholpen wordt door zeer positieve/professionele vrijwilligers brandweerman/vrouw.

En zoals u nu ook nog zegt dat een vrijwilliger 3x meer betaalt krijgt als een beroeps instructeur lijkt mij nogal de koekoek, een instructeur geeft maar les, maar de vrijwilligers doen het werk , zoals slachtoffers helpen bij een ongeval in moeilijke posities en brandende woningen binnen gaan om mensen te redden of dieren.

Ik vindt dat u toch wel meer respect mag tonen voor mensen die zich vrijwillige beschikbaar stellen voor de maatschappij en dat op elk moment van de dag.

En zoals u vertelt dat de beroeps 7 x 24hr p/week klaar staan voor de gemeenschap dat klopt,

maar dat is wel verdeelt over diverse betaalde krachten, die als ze 48 uur p/week aanwezig zijn geweest gaan werken bij andere bazen.

Geen wonder dat wij hoge werkeloosheid hebben in Nederland.

De vrijwillige brandweermensen staan elke dag gereed naast hun eigen kostwinning, en dat doen zij er belangeloos bij, en dat alleen om de burger te helpen in noodsituaties. (chappo)

Ik denk dat een groot excuus en een rectificatie vanaf u kant zeer terecht is voor alle vrijwillige hulpverleners.

Maar waar kunt mij ook aangeven wat u specialiteit is of beroep en of daar ook vrijwilligers in voorkomen.

Volgens mij bent u alleen maar een geldwolf en of een oproerkraaier, want doet u ook iets kosteloos voor de maatschappij.

Hopelijk van u een positief bericht te mogen ontvangen.

Mvrgr Delahitie

• robberd

god geklaagd is het hier op het forum

Hier mogen zich heel wat mensen kapot schamen. bah!

• fire

Welja,nu gaan we ineens de beroeps de schuld geven van de hoge werkloosheid.

Nu verwacht ik ook van jouw kant excuus naar alle beroeps toe.

Als ik voor me zelf praat doe ik naast mijn job er niets bij.

Diegene die dat wel doen zullen wel belasting betalen.

En mocht je weten wie zwart werkt dan bel je toch gewoon naar de kliklijn,lost dat probleem (als dat zo is) vanzelf op.

Zie ook niet waarom een vrijwilliger belangenloos zijn brandweer vak doet,

Krijgt gewoon een vergoeding

Vindt die het gevaarlijk kan die gewoon stoppen .

Vind ik het gevaarlijk of kom niet door een keuring heen moet ik ander werk zoeken ,.dit is heel helder.

En na mijn weten heeft een vrijwilliger ook met het arbeidstijden besluit te maken,dat ze dat dan misschien niet doen is hun probleem op het moment dat er een bedrijfsongeval gebeurd .(contr arbeid inspectie)

Ook zijn er beroeps ( bv dagdienstberoeps,of 24 beroeps) die s'avonds met vrijwilligers uitrukken.

• fire

helemaal mee eens ,zoals ik al eerder heb geschreven lijkt wel of de ene taak beter wilt/is ,,,,what ever,,, zijn dan de ander.

• Jetto

HAHAHAHAHAHAHA, dat moet ik om het bericht van de VBV, dit is of een opklotertje of als dit echt is, VBV dan zijn jullie een zielige organisatie.

Als jullie het imago van de vrijwilligers willen oppoetsen dan moeten jullie bij de vrijwilligers zelf zijn, en die een beetje beter opvoeden (niet allemaal natuurlijk, want er zijn er natuurlijk maar een paar die het verpesten)

Dit is een vrij land met vrijheid van meningsuiting, en daar zijn deze forums ook voor.

ik zit nu al te wachten op de sancties…………

• Mr. Dijkstra

Amsterdam, 17-12-2008

Geachte heer Klinknagel,

Allereerst wil ik u hartelijk danken dat u en uw team van het VBV de belangen behartigd van de vrijwillige brandweermensen in Nederland.

Dit forum wordt nou lettend in de gaten gehouden. Op dit ogenblik kunnen er geen sancties gevorderd worden omdat de huisregels van het forum niet zijn overschreden, als dit wel gebeurt kunt u aanspraak maken op de daartoe bevoegde instanties.

Met vriendelijke groet,

Mr. Dijkstra

• Pim de kazernerat

Vuurvreteres (of zo iets,)maak je zelf nou niet zo belachelijk

bemoei je nou niet met dingen die je niet begrijpt……..

• Jan Dofferhof

Mijnheer Popnagel,

Ik vind U maar een zielig persoon met uw vereniging.

Er is toch rrn vrije meningsuiting in Nederland, of bent u een buitenlander……..

U zult neem ik aan toch ook de wet wel kennen, en anders zien we elkaar wel bij de kantonrechter.

Denk maar een goed na voor dat U iemand beschuldigd, weet U wel tegen wie U het heeft, verwacht van niet.

• The Firefly

> Jan Dofferhof schreef:

> Mijnheer Popnagel,

>

> Ik vind U maar een zielig persoon met uw vereniging.

> Er is toch rrn vrije meningsuiting in Nederland, of bent u

> een buitenlander……..

> U zult neem ik aan toch ook de wet wel kennen, en anders zien

> we elkaar wel bij de kantonrechter.

> Denk maar een goed na voor dat U iemand beschuldigd, weet U

> wel tegen wie U het heeft, verwacht van niet.

Ben er nog niet helemaal uit, maar dat kan nog komen…..

In ieder geval is je Duits niet zo best, te lezen in onderstaande post bij brandweer Gemert

direct linkje: http://www.brandweergemert-bakel.nl/content.jsp?objectid=7261

Hr

Allo, feurweirfroinden

Ich bien versteld von deine home page.

Shon ist das alles. ich komme gerne bij ichr op eine kopofkoffee.

Whan biest oe soe house. haabe sie eine freiwillige feurwhere , anders roefe sie mich an. Mijne vrou find auch alles shon. De Gruuzen aus Deutsland

Jahn Dhofferhoof.

Jahn Dhofferhoof | Dhofferhoof@gmbh.de | 12 december 2007

• Delahitie

Goedemorgen Dhr J.Dofferhof

Ik denk dat u nu toch wel uw excuus aan moet bieden aan alle vrijwilligers die zich beschikbaar stellen voor de maatschappij.

Ik heb dat al meerdere malen tegen u gezegd, u blijft maar door duwen met uw botte en ongepaste opmerkingen/meningen.

En nu zegt u ook nog van wie denk u wel dat u bent met u praatjes.

Nee u moet dat omdraaien wie denk u wel dat u bent, u bent pas een flinke vent als je durft te zeggen dit is mijn telefoonnummer en daar woon ik.

Ik heb u al meerder malen gevraagd naar wat u doet voor de kost en of u zich ook nog daarna kosteloos in zet voor de maatschappij.

Maar op die vraag wilt u niet antwoorden, en dat vindt ik zeer laf en dat geeft al aan wat voor persoon u bent

U heeft wel erg veel opmerkingen op de vrijwilligers die dag en nacht klaar staan om eenieder te helpen, neem daar een voorbeeld aan.

En als u de wijsheid in handen heeft prima maar stelt u eigen dan ook zo op dat eenieder weet wie u bent en niet zoals u nu doet (jullie weten toch lekker niet wie ik ben).

Geef lezingen in het land en maak alles duidelijker geef de minister advies zodat zij weet wat er leeft in Nederland en juiste beslissingen kan nemen.

Maar helaas volgens mij u bent een oproerkraaier die graag met modder wil gooien zonder dat u zelf met modder bekogelt wordt.

Hoe denk u neef Pieter over uw uitspraken en opstelling, en laat is even weten bij welk brandweerkorps is hij werkzaam en een telefoonnummer waar wij hem kunnen bereiken.

Als u de bovenstaande vragen even beantwoord dan kunnen wij dat even verifiëren, en daarna praten wij verder anders houdt u mond en doe waar u denk goed in te zijn.

Tenminste als je denkt ergens goed in te zijn.

Ik ontvang graag antwoorden.

Mvrgr Delahitie.